Beskæftiger sig med kunderne ikke betaler din faktura

At levere en oversættelse er levering af en tjenesteydelse. Forestil dig, du har givet den passende tjeneste, leveret det til tiden, faktureres kunden herom (indikerer en betalingsdato ikke så langt ind i fremtiden) og den foreslåede betalingsdato kommer og går uden nogen penge strømmer ind på kontoen nødlidende bank- Hvad vil du gøre, hvordan reagerer du? Unødvendigt at sige at vi ikke overvejer kendsgerningen, at dette at være en klient, der har beskæftiger virksomheden for et stykke tid eller på grund af nogle ukendte slagtilfælde af skæbne banken har lavet en fejl.
Du ville blive overrasket, hvis jeg fortælle dig at omkring 85% af de relevante oversættere ikke gør noget. Mine kolleger foregribe forsigtigt, at det pludselig går op for kunden til at udligne den ubetalte faktura. En lille procentdel af disse 85% vil sende en påmindelse efter et par uger og derefter fortsætte venter på et passende svar.
Nettet sikkert tilbyder talrige muligheder for at finde potentielle kunder, hurtig og effektivt, men det også giver hidtil ukendte muligheder for svindlere. I de forskellige oversættere portaler rapporter kredser om kolleger, der har undladt i hver enkelt kendt sag fra at betale deres oversættere de respektive afgifter. Nu disse virksomheder ind på markedet under en ny firmalogo & navn og hævder at fungere som inkassobureauer for disse fattige mishandlet oversættere! Godt, jeg kalder det et paradoks, ville du ikke er enig? Alligevel er der kolleger, der oprigtigt overvejer for at ansætte disse virksomheder!
Før du konfigurerer et oversættelsesbureau arbejdede jeg som en udøvende assistent for en velkendt private equity investor i Tyskland. Vores daglige brød beskæftiger sig med visioner om potentielle direktører for fremtidige nystartede virksomheder. Unødvendigt at sige at der var mange blandt de potentielle nye virksomheder med henblik på at sælge blå balloner med prikker over nettet, hvis de får en chance og de respektive kapital. Så min faglige baggrund er business-relaterede kommer som nu handy når det drejer sig insolvent klienter.
Ved ubetalte fakturaer er ansættelse af kompetente inkasso absolut nødvendigt. Du finder mange udbydere i de gule sider. Vigtigt for dig som en enmandsvirksomhed er at finde den rigtige inkasso for dine behov, hvilket betyder en, at afgifter skyldneren alle relevante gebyrer og ikke dig. Jeg fandt mine igennem en god ven, der havde stået over for dette problem i forbindelse med hendes hosting service. Spidsen var værd sine penge i guld!
Inkasso også påpegede, at før du accepterer enhver job i mængden af flere tusinde $ det måske være en god idé at have klienten ‘s finansielle stående undersøges først. Dette er ikke for dyrt og kan spare dig fra fremtidige sorger og mareridt. Du vil vide på forhånd, hvis klienten er op til sine ord, og hvis du kan regne med hurtig betaling for enhver tjeneste, der leveres.
Jeg har haft dette ske for mig før: Jeg havde oversættere, der simpelthen glemte at fakturere deres oversættelse efter levering og jeg havde oversættelsesbureauer, der enten har glemt at betale fakturaen eller fortalte mig checken fik tabt i posten. Sikker ting. Gætte min oversættelse for disse klienter næste gang (hvis overhovedet) vil gå tabt i cyberspace, hah?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *