Flere kanaler, flere gange

Jeg har lige læst om frustrationerne af en Human Resources manager. Han er træt af at skulle besvare de samme spørgsmål om fordele igen og igen.
Jeg forstår, at, efter at have været på begge sider af spørgsmål, både som forbruger af fordele og i at kommunikere om dem for erhvervskunder. Fordele kan være de glatte ål af intern kommunikation.
Men for at sætte spørgsmålet i sammenhæng, dette er en anden sag af komplekse kommunikation. I dette tilfælde, en stor mængde af oplysninger, det er ikke let at forstå.
Beskrivelser af ydelser typisk indebærer en høj grad af tæthed: med andre ord, de indeholder en masse oplysninger i en lille mængde af ‘rum’. Mange af dem ligner forsikringspolicer–lange pÃ¥ juridisk sprog og korte pÃ¥ eksempler og anekdoter. Som et resultat, er oplysninger, der tilgængelig for kun en lille del af hele gruppen.
Hvordan håndterer du med denne form for kommunikation udfordring? Flere kanaler, flere gange. Det betyder gentage beskeden mange gange, og sende det via så mange kanaler som muligt.
For eksempel, nÃ¥r en af mine klienter har ændret dens fordele pakke at tilbyde flere valgmuligheder, brugte det denne strategi. Kollektivt, ville den samlede værdi af fordelene arbejde ud det samme for virksomheden. Men enkelte medarbejdere ville have til at træffe valg, og i mange tilfælde værdien af de enkelte ydelser de modtaget vil afhænge af hvor klogt de lavede deres beslutninger. Til gengæld kunne det føre til svarer til ‘købers anger’ og klager.
Selskabet tog en proaktiv tilgang til overgangen. Det begyndte at planlægge god tid skifte, og forberedelserne inkluderet svarende til fokusgrupper at identificere bekymringer, spørgsmål og problemer.
Så i måneden eller deromkring før overgangen, begyndte det at kommunikere på flere fronter. Det afholdes informationsmøder med medarbejdere, den sendt hver medarbejder en informationspakke, det sendte en specialudgave af sin nyhedsbrev, det tilbudt in-house computerprogrammer for beregninger og tilmelding, og det tilbød aftaler med fordele personale Hvis medarbejdere følte, de havde brug for individuel rådgivning.
Medarbejderne fik oplysninger i flere formater og på flere forskellige tidspunkter, hvilket øger odds, at de fleste af dem ville gøre informerede beslutninger.
De odds, at de vil forstå deres valg gik på grund af forskellige læringsstile. Og selvfølgelig, deres evne til at lære varierer fra tid til anden.
Nogle mennesker lærer bedst ved at læse (og du kan være en af dem, da du læser denne artikel). Andre kan lære mere effektivt ved at lytte, mens endnu andre er bedst når de optræder i nogle måde (som ved hjælp af et edb-program).
På samme måde, kan du ikke være modtagelig for nye oplysninger om en fordele programmet lige nu, fordi du fokuserer på et vigtigt møde senere i dag. Eller måske vil du være mere interesseret i emnet, når du taler med en ven og kollega til frokost i morgen.
Ved hjælp af giver flere kanaler og flere gange, vi vores læsere/lyttere/deltagere med flere forskellige uddannelsesmuligheder. Det betyder til gengæld, vi øge odds der vil være en tid og metode, der er optimal for dem.

4 Comments

  1. I am only writing to make you understand what a superb experience our princess undergone viewing yuor web blog. She picked up such a lot of things, with the inclusion of what it is like to possess an ideal teaching style to make the others without hassle thoroughly grasp specified tricky topics. You undoubtedly surpassed visitors’ expected results. Thanks for showing those valuable, trustworthy, revealing not to mention unique tips on your topic to Sandra.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *