Succes og kommunikation

Alt hvad vi gør i livet kræver kommunikation. Personlige og forretningsmæssige succes afhænger ofte af hvor godt vi forstår andre og hvor godt de kan forstå os. Hvis et af målene for kommunikation er at opnå en fælles forståelse, hvad kan du gøre for at blive mere effektiv, når der kommunikeres?
Her er nogle tips, der vil hjælpe dig med at blive en mere effektiv kommunikator:
Gør øjenkontakt når taler eller lytter?
Ja, det er simpelt forslag. Tag et øjeblik til at tænke på hvordan du føler når nogen forbinder med dig på denne måde. Føler du virkelig lyttede til? Synes det at personen, der er fokuseret på dig og det budskab du ønsker at formidle? Tilføjelse af et par af hoved nikker vil også demonstrere taler er du virkelig lytter og interesseret i hvad han siger. At gøre disse enkle justeringer i din adfærd vil bidrage til at forbedre din kommunikation.
Gør du holder afbryde og lade personen finish, hvad han/hun siger?
En mÃ¥de at forbedre din lytter færdigheder er at tilbringe mere tid lytter. En af de udfordringer, der er iboende i at lytte er at vi taler med en anslÃ¥et sats pÃ¥ 125-150 ord i minuttet, og vi tror pÃ¥ satsen af en anslÃ¥et 500 ord per minut. Det efterlader en masse tid for en lytter til at vandre ud til hans eller hendes egne tanker, hoppe til konklusioner eller formulere et svar før taleren har sluttede med at sige, hvad de vil sige. En mÃ¥de du kan bo fokuseret og i en samtale er ved at “lytte” til talerens ikke-verbal kommunikation. En skøn har det, at 75% af al kommunikation er nonverbal. SÃ¥, med de ekstra 350 eller deromkring ord tænkning tid du har til rÃ¥dighed, nÃ¥r du lytter, fokusere pÃ¥ taleren og de kommunikerer ikke-verbalt.
Dine ord og handlinger stemmer overens?
Da kommunikationen sker bÃ¥de verbalt og ikke-verbalt, er det vigtigt at gøre beskeden konsekvent. Send en besked, ikke to. For eksempel har du nogensinde fundet din kropsholdning stive eller anspændt mens siger: “I ‘m fine, alt er bare fantastisk.” Der er to meddelelser. Kroppen sender en besked og ordene sender en anden. Et andet eksempel pÃ¥ dette er en følelse, du kan komme som nogen ikke er fortæller dig hele historien. Næste gang du har denne følelse i en virksomhed eller personlig interaktion, kig pÃ¥ pÃ¥gældende persons kropssprog og/eller ansigtsudtryk. Er den ikke-verbale cues i justering med de ord? NÃ¥r verbal og non-verbal kommunikation ikke er synkroniseret, er budskabet opfattet som ægte.
Er dine vokal tone og ændring match de ord, du siger?
Hvordan sige af din besked er sÃ¥ vigtig som de ord, du bruger nÃ¥r at udtrykke dig selv. Tænk pÃ¥ udtrykket, “Thank you” og forskellige mÃ¥der det kan blive talt. Afhængigt af hvordan ord er understreget, vil det ændre betydningen. Den samme frase kan betyde autentiske taknemmelighed eller sarkasme. Tænk over sætningen, “Kom her”. En forælder, der taler til en vild barn vil have en anden vokal tone end nogen i en erhvervsmæssig sammenhæng ved hjælp af den samme frase. Selv ordet “ja”, kan have mange betydninger afhængig af hvordan det er understreget. En blød “ja” har en anden betydning end et “ja” der er entusiastisk og energisk. Matcher din intonation og ændring til den besked, du har til hensigt at formidle vil øge din effektivitet, nÃ¥r du kommunikerer.
Kender du din barrierer og filtre?
Alle har en mening og til tider det vil påvirke hvordan man kommunikerer. Bare tænk på sidste gang du havde en samtale med din ægtefælle eller betydelige andre og så en eller anden måde, i et splitsekund du fundet dig selv midt i et argument. Hvordan ting flytte så hurtigt? En af du ramt en udløser i den anden, der er, hvordan tingene kan ændre sig så hurtigt. Vi har alle udløsere og for at kommunikere ansvarligt i personlige og forretningsmæssige relationer er det bydende nødvendigt at vide, hvad de er. Alle har en mening og er et resultat af hans/hendes baggrund; Udfordringen når kommunikation er at blive klar over, hvordan disse to faktorer kan lukke kommunikationsprocessen.
I meddelelsen behandler taleren og lytteren er lige ansvarlige for succes af interaktionen. Og fordi kommunikation er en proces, rollerne skiftende konstant under en samtale. Højttaleren bliver lytteren, der bliver højttaleren og så videre.
Disse tips er blot nogle af de måder, du kan blive mere effektiv i din rollen som en højttaler eller lytteren. Husk, en af de primære behov, som meddelelsen opfylder er behovet for at forbinde med andre mennesker. Inkorporere nogle af disse forslag vil give dig større adgang til forbindelsen, samt personlige og forretningsmæssig succes.
Jeg håber dette hjælper i din fremtidige markedsføring beslutninger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *